Lagen om alltings jävlighet

Någonting får mig att tro att vi prövas just nu. Vem kan ha bestämt att det senaste dygnets skeenden skulle hända just nu? Låt mig ta det från början:

Vilmer vaknade i natt kl 03.00 och rusar ut i hallen skrikande på hjälp. När jag kommer dit står han med kräk över hela sin kropp och hår. Vi går ner i källaren och försöker sanera honom så gott det går (utan duschmöjligheter). Till sist sitter han i en blå babybalja och får sitt hår tvättat. Under tiden bäddar Mikael i hobbyrummet och jag får även ta över den trevliga sysslan att sanera Vilmers säng. ALLT hade kräk på sig. Kudde, lakan, madrass, "Pigge", "Clownen". Lägg där till kräket som rann över tapeten ungefär över min målning av Merkurius och Venus. "Även solen har fläckar"....

Efter en timme ligger Vilmer ren i en renbäddad säng i källaren. Varken Mikael eller jag sov någonting på morgonsidan eftersom tankarna snurrade omkring i huvudet likt sateliter i omloppsbana. HUR ska vi lösa det här med tvätten (Två fulla stora sopsäckar står ute på altanen med äcklig smutstvätt)  och jag- har- inte- tid- att- vabba. Mikael ska bort till Stockholm hela veckan och jag kommer då att stå där ensam med barnen om Lovisa eller tom jag insjuknar. Hua...

Idag på eftermiddagen så har vi tvättläget under kontroll tack vare hjälp från farfar och farmor samt snälla kompisen Evelyn som lånade ut sin tvättstuga.

Nu är det bara att hålla andan och hoppas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0