Renovering del 6

Inte mycket händer just nu. Kommer hem varje dag och allt ser ut som dagen innan, i princip. Badrummet uppe har gått i "stå" på grund av ett icke levererat badkar. Vi är alltså fortfarande utan dusch! Med god vilja går det faktiskt att duscha uppe i badrummet men då måste man ta möjligheten/risken att grannarna ser ALLT + att vattnet rinner ut över hela golvet = inte riktigt anpassat efter en dusch med golvlutning och dylikt. Mikael köpte idag ett "frostat" insynsskydd på fönstret men jag vet inte om jag är nöjd med hur det ser ut så imorgon måste vi ut alla fyra och titta på hela utbudet på affären. Nere i duschrummet i källaren ser jag bara en viss skillnad vad gäller golvlutningen. Jag hoppas verkligen att plattsättarna kommer på måndag.

Mikael vill inte alls att jag publicerar några "färdiga" bilder på badrummet, så det här blir i smyg. (Fy schäm som Lovisa säger):

   

Toaletten är också fullt fungerande och Vilmer fick inviga skapelsen. Han var grymt nöjd över att nu slippa gå ner i mörka läskiga källaren för att kissa.

En högst ovidkommande anekdot:

På väg hem från dagis idag såg Vilmer en "gubbe" med käpp. Han frågade då varför morfar inte har någon käpp och jag svarade att det beror på att han inte har behov av någon. Vilmer sa då att morfar är ju också en gubbe?. Precis som Yoda och Yoda har ju en käpp. Jag sa att Yoda var ju faktiskt 900 år gammal när han dog. SÅ gammal är ju faktisk inte morfar ännu.

Häpp! Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0